Powered By Blogger

21 Nisan 2012 Cumartesi

Küçük Adımlar Programı Nedir

Küçük Adımlar Programı
 Küçük Adımlar programı öncelikle anne-babalara, zorunluluk ya da tercih nedeniyle özürlü çocuklarına kendi evlerinde kendileri eğitim vermeyi planlayan anne- babalara yönelik hazırlanmıştır. Bu program, anne-babaların çocuklarının en önemli öğretmenleri olduğu inancından ve anne-babaların ne denli etkili öğretim verebildiklerine ilişkin yılların deneyiminden cesaret alarak hazırlanmıştır. Bu demek değildir ki, çocuğun gösterdiği ilerleme doğrudan anne-babasının becerilerini yansıtmaktadır; çocuğun öğrenme potansiyeli ve anne-babalara verilen desteğin niteliği de çocuğun gösterdiği ilerlemeye etki eder. Ancak biz Macquarie'de defalarca gördük ki, anne- babalar çocuklarının belli bir beceriyi öğrenebileceğine inanırlarsa, çocuk o beceriyi öğreniyor. Bizim öğretmen olarak rolümüz, anne-babaların belli bir amaca yönelik ilerlemesini sağlayacak basamakları belirlemek ve her bir basamağın öğretilmesi için öneride bulunmak olmuştur. Şimdi 'küçük adımlar' kavramına biraz daha yakından bakalım. Tüm çocuklar her beceriyi, bir defada bir basamak olmak üzere adım adım öğrenirler. Hiçbir çocuk birden bire bir sabah yürüyebilir, yemek yiyebilir ya da annesinin resmini çizebilir olarak uyanmaz. Çocuklar bu becerileri yavaş yavaş, her bir gelişme bir sonrakine zemin hazırlayarak öğrenirler. Bazen çocuklar öyle hızlı öğrenirler ki, öğrenme sırasında geçtikleri basamakları pek fark edemeyiz ama öğrenme mutlaka adım adım gerçekleşmiştir ve bu adımlar çoğu çocukta aynıdır. Çocuğun öğrenmesini zorlaştıran bir özür olduğunda, özürsüz yaşıtlarının birkaç büyük adımda ulaştığı bir amaca ulaşmak için çocuğun küçük ek adımlara gereksinimi olabilir. Amaca ulaşmak daha fazla zaman alabilir ama adım, atmaya hazır olduğu anda kendisine gösterildiğinde, oraya ulaşacaktır. Zihin özürlü çocukları eğitirken biz bunu hedefleriz ve bu nedenle de bu programa Küçük Adımlar adını verdik. Küçük Adımlar programındaki materyaller, Macquarie Programı'nda yayınlanan materyallerden, aşağıdaki özellikler açısından farklılaşmaktadır: Çocuğu değerlendirmek program geliştirmek ve öğretmek için daha yalın bilgiler içerir; dolayısıyla, herhangi bir öğretim deneyimi olmayanlar tarafından kullanılabilir. *Öğretilecek belli konularla ilgili daha fazla ayrıntı içerir. KÜÇÜK ADIMLAR 'IN KAPSAMI Küçük Adımlar programı iki ana bölümden oluşmaktadır. 1., 2. ve 3. Kitaplar, Macquarie yaklaşımının temel konularını ve yöntemlerini içermektedir. 4., 5., 6. 7. ve 8. Kitaplar ise öğretim programını içermektedir: her biri bir gelişim alanını ele alan dört kitap ve Gelişim Becerileri Envanteri'ni -çocuğu değerlendirmek için kullanılan kontrol listeleri- içeren bir kitap. 1. Kitap: Küçük Adımlar ' a Giriş Şu anda okumakta olduğunuz kitap, Macquarie Programı'nın temellerini ve Küçük Adımlar'ı nasıl kullanacağınızı anlatmaktadır. 2. Kitap: Çocuğunuzun Programı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder