19 Nisan 2012 Perşembe

Hamilelikte beslenme önerileri

Hamilelikte beslenme önerileri
GEBELİKTE BESLENME ÖNERİLERİ MİDE EKŞİMESİ Özellilke gebeliğin son üç ayı boyunca birçok kadın mide ekşimesinden şikayetçidir. Sindirim organları üzerine bebeğin baskıda bulunması mide ekşimesine neden olabilir. Rahatsızlıkları hafifletmek için aşağıda belirtilen yolları deneyin: Yemeklerinizi azar azar ve sık sık tüketin. Soslu ve yağlı besinlerden kaçının. Kafeinli içecekleri kesin. Mide özsuyunu bastırmak için yemek sonrası yürüyüş yapın. Uyurken başınızı yüksekte tutun. Rahat elbiseler giyin. Antasit kullanımıyla ilgili olarak hekiminize başvurun. GEBELİKTE ALINMASI GEREKEN BESİN GRUPLARI VE BESİN ÖĞELERİNİN ÖNEMİ SÜT-YOĞURT Gebelik döneminde kalsiyum gereksinimi artmaktadır. Yetersiz kalsiyum alımı anne sütünün kalsiyum içeriğinin azalmasına ve bebekte kemik gelişiminin bozulmasına neden olmaktadır. TAHILLAR Gebelik de fetusun büyüme ve gelişmesi için annenin günlük enerji ve besin öğesi gereksinimi artmaktadır. Günlük enerjinin %55-60’ının karbonhidratlardan alınması gerekir. Yetersiz alınması beyin gelişimini olumsuz etkiler. En iyi B1 vitamin kaynağıdır. KURUBAKLAGİLLER Posa açısından zengin olması gebelikte oluşan kabızlığı önler. B1, B2, B6 niasin, potasyum, kalsiyum, fosfor, folik asit en iyi kaynaklarıdır. ET VE ET ÜRÜNLERİ Gebelik de protein ihtiyacı artar. Günlük enerjinin %15’inin proteinden alınması gerekir. Yetersiz protein alımına bağlı ödem oluşabilir. Proteinlerin en iyi kaynağı hayvansal kaynaklardır. Yetersiz alımı kansızlık, büyüme geriliği, doğumsal anormalliklere neden olmaktadır. Çinko, demir, B12, folik asit, B6 açısından zengindir. MEYVE Günlük şeker ihtiyacının bir bölümünü karşılar. Kansızlığı engeller, bağışıklık sistemini güçlendirir, enfeksiyonlara ve toksinlere karşı korur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder